Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
Crezi că încă nu ai nevoie de un meniu optimizat pentru restaurantul tău?
Dacă acum ai auzit pentru prima data de un meniu optimizat, poți descoperi aici despre ce este vorba.
Să presupunem că un oaspete trece pragul restaurantului tău, zâmbește cu entuziasm, examinează cu curiozitate decorul, se așează confortabil la o masă și solicită cu un gest chelnerul pentru a-i aduce meniul. Cu un zâmbet plin de anticipare, deschide meniul așteptându-se la o experiență culinară de neuitat.
Însă, în mai puțin de zece secunde, expresia feței îi suferă o transformare bruscă – devine dezorientat, ochii i se micșorează, se încruntă ușor și începe să parcurgă cu degetul textul de pe pagină, retrăgându-l repede. Ridică capul, cercetând ceilalți oaspeți, în speranța de a găsi o soluție la dilema sa, dar aceștia sunt deja captivați de lectura meniului lor.
Își bagă nasul înapoi în lista de preparate, hotărât să nu facă o alegere greșită.
În cele din urmă, optează pentru ceva, doar pentru că chelnerul se apropie pentru a prelua comanda, însă nu este complet convins. Îl observi că rămâne nerăbdător până când i se aduce felul de mâncare: piept de pui la grătar cu cartofi la cuptor și o salată de varză.
Scoate un oftat care pare a fi mai mult părere de rău decât ușurare. Mănâncă în timp ce se uită la farfuriile altora, plătește și nu se mai întoarce. –
Și tu ai pierdut un client, dar din ce motiv?
Ar putea părea intriga unui film numit „Coșmarul fiecărui local”, dar este real și asta se întâmplă des în fiecare zi în restaurante, bistrouri, pizzerii și pub-uri.
Dar de ce a mers totul prost? Nu e vina preparatelor. Clientul tău a comandat pur și simplu ceva ce nu și-a dorit pentru că nu a înțeles meniul tău și a ales primul lucru pe care îl cunoaște.
Motivul este că nu a avut experiența pe care se aștepta să o aibă, iar tu ai făcut un profit mic oferind un preparat cu marjă de profit redusă.
Dar există o soluție la aceste probleme frecvente.
Se numește ingineria meniului (cu ajutorul sistemului Menu Mastery); pentru a transforma meniul restaurantului tău în cel mai puternic instrument de vânzări.
Funcționează de la sine pe pilot automat! Nu are nevoie de promovare și nici de intervenția noastră. Trebuie doar să-l creăm, să-l monitorizăm și să măsurăm rezultatele pe care le generează pentru a face modificările necesare.
În ceea mai mare parte e adevărat.
Definiția corectă a meniului optimizat pentru vânzări ar fi: „Automat, da! Dar…”
……Dacă acest instrument puternic de vânzări este susținut de echipă, de munca ospătarului și a persoanelor care pot „influența” alegerea clientului – în sens pozitiv și având mereu interesul clientului! — atunci rezultatul va fi unul extraordinar.
Dacă îmi este permisă comparația din lumea fotbalistică, meniul ar fi mijlocașul care centrează mingea în zonă careului, în timp ce ospătarul se află în momentul potrivit la locul potrivit și împinge mingea în poartă, în timp ce microbiștii din tribune aplaudă bucuroși.
Scopul este întotdeauna să se înscrie cât mai multe goluri. Dar sarcinile sunt diferite și bine separate: sunt cei care pregătesc condițiile necesare pentru ca obiectivul să fie realizabil și sunt cei care îl realizează fizic.
Evident, probabilitatea de a marca un gol depinde de calitatea individuală a jucătorilor și de activitatea lor ca echipă.
Și, reține: ambele roluri sunt fundamentale pentru succesul echipei. Fără unul dintre el, nu va există niciun scop.
Același lucru ar trebui să se întâmple și în restaurantul tău.
Meniul trebuie să informeze clientul despre opțiunile existente, enumerând preparatele și recomandările (care, pur întâmplător, vor fi și cea mai profitabile pentru tine, NU cele mai scumpe!) iar ospătarul, care ar trebui să știe meniul pe de rost din toate punctele de vedere, nu ar trebui să facă altceva decât să liniștească clientul cu privire la alegerea făcută și, de ce nu, să încerce să realizeze un cross selling.
Evident, cu cât meniul este mai bine optimizat, cu atât vor fi condiții mai bune pentru ospătar.
Și cu cât chelnerul este mai bun și mai convingător, cu atât va fi mai probabil ca preparatul de la care câștigi mai mult să fie vândut, în detrimentul altuia cu o marjă mai mică.

Ce se întâmplă de obicei.
În activitatea de zi cu zi, se întâmplă exact invers.
Meniul, este plin de preparate, opțiuni și posibilități, are efectul invers și derutează clientul mai degrabă decât să-l ajute să aleagă. Creează condițiile perfecte în care este imposibil să-l faci pe oaspete să aibă alegere conștientă, potrivită și rațională.
Chelnerul, care știe puțin sau nimic despre componență meniului și care se trezește în fața unei persoane prost dispuse, grăbită și derutată, se limitează pasiv la a scrie comanda pe carnețel și nimic mai mult.
Rezultat? Nota de plată este mică iar banii pe care îi încasezi sunt puțini pentru a acoperii toate costurile.
Cum te putem ajuta.
După cum am descris mai sus, nu există o componentă mai importantă decât cealaltă: meniurile optimizate și ospătarii sunt pur și simplu esențiali pentru restaurantul tău, asta dacă vrei să ai mai multe tranzacții cu preparate ce au o marjă de profit mai mare.
Noi de la Menu Mastery te putem ajuta cu optimizarea meniului. Putem să analizăm situația ta, atâta timp cât ai datele necesare, îți putem organiza meniul și îți putem crea un design grafic atractiv și funcțional.
Și acest lucru va crea un impact pozitiv.
Dar cu ospătarul, ei bine… va trebui să te ocupi tu de el! Noi, îți oferim o listă cu cele mai interesante preparate de vândut, dar va trebui să te gândești la „cum” să-ți instruiți personalul.🙂
Dacă ești interesat să afli mai multe despre serviciul nostru Menu Mastery, tot ce trebuie să faci este să ajungi pe această pagină.
Eu te salut!
Spor la Vânzări Profitabile!
Account Manager Menu Mastery Sebastian Ciobanu