Mulți neglijează acest pas, dar unul dintre aspectele cheie într-o campanie de marketing este să analizăm cu lux de amănunte cine sunt clienții potențiali și ce așteaptă aceștia de la noi.
Asta pentru că, dacă înțelegem ce se așteaptă și ce își doresc, putem fi prezenți acolo unde sunt și să-i convingem că le oferim cea mai bună soluție pentru ei.
Am analizat așadar clientul ideal al restaurantului Moldavian Burge pentru a obține un identikit care să includă și nevoile sale: nu uita că scopul final nu este doar acela de a primi like-uri, ci de a transforma acești oameni în oaspeți.
ALEGEREA PUBLICULUI
Prezența online era la nivel foarte bun, era un site de prezentare ce avea trafic, o pagina de Facebook configurată pe specificul activității cu urmăritori și likeuri, un cont de google My Business revendicat, complet și actualizat, iar reputația online extraordinară. Nu am făcut altceva decât să amplificăm și să optimizăm ceea ce era deja.
Analiza procesului de cumparare a clientului, discuțiile cu Răzvan și experiența noastră ne-a ajutat să segmentam publicul în 2 mari categorii cu exigențe diferite.
Public format din locuitorii orașului Tg Neamț
Persoane care deja cumpără preparatele restaurantului.
Pentru a crește frecvența de cumpărare, a populariza mai bine serviciul de drive-thru și a crește numărul de recenzii, am tipărit un pliant cu un cod de reducere la fiecare comanda prin Whatsapp. La primirea mesajului de la client, aplicația WhatsApp trimite automat un cod de reducere ce era valabil 15 zile.
Pe verso pliantului, se solicita o recenzie pe Google My Business, pe care oaspetele o putea scrie după ce scana un cod QR.
Persoane care nu cunoșteau localul și/sau preparatele
Aici am optat pentru un public generic, segmentat doar după criterii de vârstă și zonă, fără interese sau comportamente. Vom numi acest public, rece.
(O mică paranteză, dacă ești familiarizat cu campaniile Facebook, în cele mai multe cazuri, acesta nu este publicul de la care să începi. Cu toate acestea, în acest caz, din motive evidente a trebuit să-l folosim.)
S-ar putea să te întrebi de ce nu am folosit instrumentele de segmentare puse la dispoziție de Facebook adăugând unul sau mai multe interese pentru a profila publicul.
Acesta este un punct foarte important; am preferat să filtrăm clienții potențiali în targe doar din text, fotografii și videoclip.
Să nu uităm ca este vorba despre o afacere locală într-un oraș cu puțini locuitori și adăugarea de interese ar fi redus foarte mult acest public, iar frecvența mesajelor publicitare ar fi plictisit și enervat audiența.
De foarte multe ori, cea mai bună alegere pentru o afacere locală este să acționăm asupra întregii audiențe, folosind textul, fotografiile și videoclipurile pentru a atrage oamenii pe care vrem să-i aducem în locația noastră.
Dar trebuie să știi că oamenii nu cumpără când vrem noi.
Gândește-te doar la ce faci când vezi o reclamă pe Facebook – te grăbești să cumperi sau să comanzi?
În majoritatea cazurilor răspunsul este, nu!
Motivele sunt multe: poate în acel moment deja ai programat altceva, poate nu ai încredere în acea locație, poate nu ești
convins că este cea mai buna soluție pentru tine, și așa mai departe.
Din acest motiv, am creat audiențe compuse din toate acele persoane care au efectuat acțiuni specifice datorită reclamelor noastre.
Vom numi acest public, public cald (sau de remarketing).
Și am creat pentru ei reclame cu mesaje specifice pe care le-am arătat doar acestor persoane, oferindu-le motive pentru a cumpăra de la Moldavian Burger.
2. Public format din turiști
După cum ți-am spus și mai sus, ar trebui analizat procesul de cumpărare a clientului și abia după create reclamele.
În timpul analizei am observat că sunt sute de căutări după anumite cuvinte specifice pe Google. Acei clienți ce vizitea
ză zona, nu cunosc niciun local și au nevoie să găsească restaurantul potrivit pentru lua masa.
Am întocmit un clasament cu poziția restaurantului în topul căutărilor și am înțeles că Moldavian Burger era greu de găsit pe Google (motorul de căutare sau Google Maps).
În funcție de cuvintele cheie descoperite în timpul procesului de analiză, s-a optat pentru o campanie de Google Ads, ce a permis restaurantului să apară pe prima poziție în topul căutărilor.
Pentru Moldavian Burger am construit 4 grupuri de reclamă, fiecare dintre acestea alcătuit din mai multe mesaje, informații și fotografii pentru a răspunde cât mai bine termenilor de căutare și a intercepta cât mai mulți clienți.
Tot în această etapă, s-a optimizat profilul de Google My Business pentru a urca în clasament și a fi vizibil atunci când clienții caută un local pentru a-și potoli foamea.