Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
O atenție sporită și multă muncă sunt necesare pentru a personaliza meniul unui restaurant. Meniul restaurantului tău, este mult mai mult decât o listă de preparate ce are un design frumos. Trebuie să fie unul dintre cele mai puternice instrumente de vânzări și marketing, dar în cele mai multe cazuri este subestimat.
Pe lângă ospitalitatea și serviciile pe care le oferi, principalul motiv pentru care clienții vin la restaurantul tău, este mâncarea pe care o gătești. Iar meniul este instrumentul în care preparatele tale fac prima impresie și determină valoarea tranzacțiilor.
Un studiu realizat de Gallup a observat că un client dedică în medie doar 109 secunde pentru a citi cu atenție un meniu, ceea ce înseamnă mai puțin de 2 minute. În acest timp, el răsfoiește meniul, citește descrierile și compară prețurile înainte de a lua o decizie. Deci, cum poți profita la maximum de acel timp?
Să realizezi un meniu pentru restaurantul tău care este concis, ușor de citit și de înțeles, bine organizat, clasificat și structurat cu precizie matematică. Iar cea mai bună modalitate de a crea un meniu eficient este să implementezi principiile materie numite MENU ENGINEERING (ingineria meniului).
Serviciul Meniu Mastery, are la bază aceste principii fundamentale ale disciplinei. Ele sunt deja adaptate și implementate cu succes de o serie de restaurante partenere, care acum reușesc să obțină un profit mai mare fără a investi în promovare sau a obliga clientul să cumpere preparatele cele mai scumpe. Aici găsești mai multe informații!
Ce este MENU ENGINEERING?
În cel mai simplu mod cu putință, ingineria meniului înseamnă analiza și evaluarea datelor date oferite de food cost, numărul vânzărilor și, în final, prețul de vânzare al preparatului. Odată ce ai analizat și încrucișat datele, următorul pas este să-ți organizezi toate preparatele din meniu într-una din cele patru categorii, în funcție de volumul vânzărilor (popularitatea) și profitabilitatea lor.
Cum facem noi ingineria meniului?
Mai jos îți prezentăm pașii pe care și noi îi urmăm pentru a realiza meniurile restaurantelor partenere cu scopul de a le crește profitul de la fiecare vânzare.
Alegi un interval de timp
În primul rând, trebuie să alegi un interval de timp pentru a analiza meniul. Dacă există o constantă în univers, aceasta este schimbarea. Ca în orice alt domeniu, lucrurile se schimbă și evoluează constant, și în sectorul ospitalității, iar pentru a-ți crește restaurantul, trebuie să te adaptezi constant.
Un aspect al afacerii tale care trebuie revizuit frecvent este meniul restaurantului. Frecvența revizuirii poate varia în funcție de mărimea meniului și se poate face lunar sau trimestrial.
Deși această analiză necesită timp, este o investiție benefică. Cu toate acestea, multe restaurante fac greșeala de a nu revizui în mod regulat prețurile preparatelor. Pe măsură ce costul ingredientelor variază în timp, prețurile preparatelor din meniu trebuie să reflecte aceste schimbări. Dacă nu îți revizuiești meniul, marja de profit se va micșora pe măsură ce costul ingredientelor crește, iar prețul preparatului din meniu rămâne neschimbat.
Analizează profitabilitatea și popularitatea preparatelor
Valorile folosite pentru a analiza profitabilitatea preparatelor din meniu sunt food costul și marja de profit.
- Cum se calculează food costul per porție
Food costul preparatelor reprezintă practic suma ingredientelor care compun un preparat. Acesta include rețeta – costul de achiziție per unitate de măsură al fiecărui ingredient folosit în preparat. Nu uita de ulei, condimente și, unde este cazul, de garnituri. Nu cuprinde alte costuri, cum ar fi echipamentele de lucru, curentul, salariul personalului, utilități, etc.
- Cum se calculează marja de profit
Marja de profit a unui preparat reprezintă diferența dintre prețul de vânzare al articolului și costul acestuia. - Cum se calculează popularitatea preparatelor din meniu
Popularitatea unui preparat se poate evalua prin descărcarea numărului de vânzări al fiecărui articol într-o anumită perioadă de timp. Se determină gradul de popularitate comparând vânzările individuale cu popularitatea generală a categoriei respective.
Clasificarea preparatelor în categorii
Pe baza popularității și profitabilității, preparatele din meniul restaurantului pot fi clasificate în 4 categorii. Această analiză se poate realiza numai după ce cunoști numărul de unități vândute pentru fiecare articol într-o anumită perioadă de timp și marja de profit în comparație cu restul preparatelor din aceeași categorie.
- Cele 4 categorii
- Produse clasa A: Profitabilitate ridicată și Popularitate Ridicată
- Produse clasa B: Profitabilitate Ridicată dar Popularitate scăzută
- Produse clasa C: Profitabilitate scăzută dar au popularitate ridicată
- Produse clasa D: Profitabilitate scăzută și Popularitate Scăzută
Reorganizează meniul
După ce ai clasificat preparatele în una din cele patru categorii anterioare, este momentul să utilizezi rezultatele analizei pentru a decide grafica meniului și pentru a redesena meniul și formatul acestuia.
Există o serie de strategii aplicabile pentru fiecare categorie, pe care le poți lua în considerare în timpul reorganizării meniului. Aici îți prezentăm doar câteva dintre ele (pe restul preferăm să le păstrăm secrete pentru a optimiza meniul restaurantelor partenere😉):
- Acordă atenție descrierilor
Potrivit cercetărilor de la Universitatea Cornell, articolele din meniu se vând cu 27% mai mult dacă au o descriere frumoasă.
Cu cât descrierea este mai lungă, cu atât valoarea articolului este mai mare și prețul este mai mic în mintea clientului.”
– GREGG RAPP
- Evidențiază produsele din clasa A și B
Atrage atenția clientului asupra preparatelor pe care vrei să le vinzi. Adaugă „capcane” pentru ochi: elemente grafice, cum ar fi un contur, o fotografie sau o altă culoare. Dar fii atent să nu exagerezi. Pe măsură ce adaugi elemente grafice, nu uita că “less is more”!
- Alegeți configurația ideală de meniu
Alege cu mare atenție formatul meniului. Fiecare format are un impact diferit asupra procesului de a alege al clientului.
- Evită aceste 2 erori comune
- Prețurile care se termină în ,99 – Un preț care se termină cu ,99 pare înșelător pentru mulți consumatori.
- Prețul așezat în coloană: așezarea prețurilor într-o coloană lângă denumirea preparatelor îi ajută pe oaspeți să compare cu ușurință prețurile și îi încurajează să aleagă cel mai ieftin articol.
Măsoară impactul
După finalizarea meniului și implementarea lui, următorul pas crucial este monitorizarea impactului. Impactul poate fi măsurat în termeni de vânzări și profi.
Apoi, în funcție de cum se „descurcă” preparatele din clasa A, clasa B, clasa C și clasa D, poți face o altă rundă de analiză pentru a modifica sau actualiza meniul.
Indiferent de tipul de restaurant pe care îl administrezi, optimizarea meniului pentru vânzări este una dintre cele mai importante acțiuni pentru a-ți crește profitul, fără a investi în promovare sau marketing.
Meniul tău este un instrument generator de venituri. Gândește-te la asta de fiecare data când trebuie să-l modifici, actualizezi sau îl construiești pentru prima data.
Meniul optimizat cu serviciul Meniu Mastery = INSTRUMENT DE VÂNZARE.
Meniul restaurantului tău este, în primul rând, un instrument de vânzare.
Să știi că fiecare leu care intră în buzunarul firmei tale a ieșit mai întâi din cel al clientului și a „trecut” prin meniul.
De fapt, un preparat trebuie să fie ALES înainte de a fi consumat. De unde? Din meniu!
Acesta este motivul pentru care meniul este cel mai important instrument de vânzare pe care îl aveți la dispoziție.
Consideră-l ca atare.
Există un mod diferit de a privi meniul tău și vreau să ți-l prezint.
Dacă vrei să afli mai multe despre optimizarea meniului cu sistemul Menu Mastery, continuă să citești acest blog sau urmărește pagina de noastră de Facebook.
Totuși, dacă vrei să profiți înaintea concurenților de serviciile noastre și să ai un meniu capabil să-ți crească profitul cu până la 20% fără să investești în promovare și fără a obliga clientul să cumpere produsele cele mai scumpe, citește această pagină.
Rezultatul este:
- Un control mai mare asupra a ceea ce se vinde și la ce preț!
- Simplificarea procesului de producție în bucătărie (atât în pregătirea preparatelor, cât și în timpul servirii la masă);
- Un meniu profesional, cu un design coerent și cu elemente diferențiatoare.
- În medie, oaspeți mai mulțumiți – pentru că nu sunt expuși Paradoxului Alegerii.
Spor la Vânzări Profitabile!
Account Manager Menu Mastery Sebastian Ciobanu