Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
Eterna dilemă: Să adaug fotografii cu felurile de mâncare în meniu? Da, nu, când și de ce?
Dacă, ar trebui să avem încredere în sfaturile găsite pe internetului ce vorbesc despre acest subiect, răspunsul ar părea evident: da, pentru fotografii la toate preparatele.
«Dar, de ce da?»
„ pentru că o imagine valorează o mie de cuvinte.”
Deoarece mi-ar plăcea să analizăm în detaliu acest argument și să-l ducem la un alt nivel, vreau să explorez câteva situații care stau la baza întrebării: să adăugăm fotografii cu preparatele în meniu.
Nu vor fi idei bazate doar pe o simplă căutare pe Google sau pe faptul că acum este la modă o anumită rețea de socializare. Vom explora aspecte mai relevante pentru a ne asigura că abordarea noastră este autentică și adaptată specificului afacerii tale.
Promisiunea pe care o facem de la început este că, la sfârșitul articolului, nu îți vom spune noi dacă pozele de pe meniu sunt potrivite sau nu.
Acest lucru nu înseamnă că eu nu am o părere despre acest subiect (o am, și chiar este fixă!), dar vreau să te întreb pe tine: crezi că ar trebui să punem poze pe meniul tău sau nu?
Pentru că foarte des răspunsul în cazul nostru este „depinde”. Vei putea să te convingi citind aceste cinci situații
Patru puncte de analizat
1) Fotografiile creează așteptări.
Conștientizarea acestui lucru este un punct crucial.
Atunci când un client le vede, își imaginează deja ceea ce va primi, și mintea sa încearcă să intuiască gustul și aromele felului de mâncare, nivelul de salivă crește, precum și așteptările sale.
Și, de obicei, acest lucru este benefic, dar poate avea și consecințe negative.
Se întâmplă uneori ca așteptările ridicate create de o capodoperă culinară în fotografii să nu fie aceeași cu realitatea. Realitatea poate să nu coincidă cu fantezia și talentul fotografului, ceea ce poate genera dezamăgire.
De fapt, atunci când felul de mâncare servit nu corespunde EXACT imaginii din poză, rezultatul este un client dezamăgit și o probabilitate mare de a primi o recenzie de o singură stea pe internet.
Bănuiesc că nu îți dorești un client nemulțumit chiar înainte de a degusta din bucatele tale, corect?
Această situație este denumită frecvent sindromul companiilor mari și, din păcate, multe restaurante au căzut pradă acestei probleme într-o formă severă.
Sursa foto: https://www.businessinsider.com/fast-food-advertisements-vs-reality-2013-12
Fotografie “șmecheră”, preparat livrat…. . Nu este ok, nu?
De ce…
2) …O imagine valorează cât o mie de cuvinte
Este adevărat: o imagine valorează cât o mie de cuvinte. Și acesta este motivul pentru care mulți aleg să le folosească.
Dacă preparatul culinar este spectaculos sau prea complicat pentru a fi descris doar în cuvinte, sau este aranjat foarte elegat pentru a nu fi reprezentat printr-o imagine, atunci aceasta devine alegerea evidentă.
Fotografia unui preparat culinar nu lasă loc de interpretări: ceea ce vezi este ceea ce primești!
Dacă poza este spectaculoasă și personalul tău reușește întotdeauna să reproducă imaginea din meniu, atunci clienții vor fi pe deplin mulțumiți.
În schimb, este valabil și contrariul. Dacă fotografia este trucată sau preparatul culinar nu corespunde mereu reprezentării fotografice, clienții vor fi dezamăgiți.
Așadar, te întreb: ai fotografii care reprezintă realitatea sau sunt descărcate de pe internet?
(3) POZELE CREAZĂ O PERCEPȚIE DE CALITATE ÎNDOIELNICĂ
Un alt aspect care nu trebuie subestimat este asocierea imediată pe care o face clientul tău când vede imaginea din meniu cu cea a unui fast-food, chiar dacă poza este făcută bine din punct de vedere tehnic.
Această afirmație nu trebuie să ne surprindă: fiecare fast-food din orice colț al lumii abuzează în mod continuu de fotografii splendide, prelucrate și trucate în Photoshop, cu un efect de manipulare evident. Orice fast-food care se respectă nu folosește poze de o calitate îndoielnică. Asocierea dintre o poză splendidă și senzația de manipulare a devenit obișnuită.
Conceptul cheie în afirmația de mai sus este “senzația de manipulare”. La vederea unei fotografii, se creează o așteptare foarte clară, care adesea nu este respectată în realitate.
Și acest lucru, pe termen lung, ne-a făcut să fim sceptici și neîncrezători.Iar, în fața unei imagini ridicăm scutul de apărare, deoarece le percepem ca fiind exagerate și știm că deformează realitatea.
Nu uita acest aspect atunci când alegi pozele pentru meniul tău.
(4) POZELE CRESC VÂNZAREA PREPARATULUI FOTOGRAFIAT
Această afirmație reprezintă un avantaj enorm.
Adăugarea unei imagini la un preparat culinar în meniu conduce la o creștere semnificativă a vânzărilor. O imagine este elementul fundamental care atrage atenția și contribuie în mod semnificativ la vânzarea felului de mâncare.
Această influență poate fi pozitivă sau negativă.
Dacă ai ales să adaugi în meniu imaginea unui preparat care este profitabil, popular și ușor de pregătit de către bucătar, totul este în regulă. Însă, dacă se optează pentru imaginea unui preparat pe care bucătarul îl detestă din cauza dificultăților de pregătire și care nu este solicitat de clienți, atunci poți suferi pierderi.
Vei resimți consecințele vânzării unui fel de mâncare neprofitabil, nepopular și dificil de pregătit, ceea ce poate afecta satisfacția clienților.
Concluzii:
Deci? Poze da, nu, de ce, când?
După cum este prezentat subiectul în acest articol, reiese că pozele au argumente pro și contra. Ca urmare, aș vrea să-mi oferi tu răspunsul la aceste întrebări.
Analizează cele 4 sugestii și trage singur concluziile cele mai potrivite pentru cazul tău specific.
Este important să iei în considerare particularitățile restaurantului tău, tipul de preparate oferite și preferințele clienților pentru a decide dacă adăugarea de poze în meniu este sau nu benefică pentru afacerea ta.
Dacă vrei să eviți greșeli grave și îți dorești în mod deosebit ca meniul tău să fie realizat de serviciul complet Menu Mastery , click aici și transformă-ți meniul restaurantului tău într-un instrument eficient de vânzări pentru a crește profitul cu până 20%.
Sebastian Ciobanu
Account Manager, Menu Mastery