Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
Compania mea pe Google: De ce este un instrument fundamental pentru vizibilitatea în online a afacerilor locale?
Ce este Compania mea pe Google?
Ce se întâmplă dacă nu îmi înregistrez afacerea locală pe Google My Business (Compania mea pe Google)?
Toți nervii lui Google se vor năpusti asupra ta, dar nu-ți face griji, s-ar putea să supraviețuiești. La urma urmei, este doar una dintre cele mai puternice companii din lume! Lăsând gluma la o parte, consecințele neplăcute de a nu fi prezent cu afacerea ta locală pe Google My Business, sunt multe. De exemplu:
- Clienții tăi ce te caută pe Google nu te pot găsi.
- Clienții tăi te caută pe Google și găsesc doar concurenții tăi.
- Clienții tăi te caută pe Google Maps și poate găsesc profilul incomplet al unei afaceri locale inexistente în online.
Dar fii atent! Singura problema nu este doar că ai tăi clienți potențiali nu te găsesc când vor să cumpere, ci și cu Google. Noi, cei de la Local Strategy (agenție de marketing online) suntem specializați în promovarea afacerilor locale. Așa că: o afacere locală fără carte de identitate online nu prea este luată în considerare de către Google, ceea ce îți poate penaliza site-ul.
Practic ce înseamnă? Că site-ul afacerii tale atrage mai puțin trafic și, deci, clienților le este și mai greu să te găsească
Ce se întâmplă dacă îmi înregistrez afacerea locală pe Google My Business?
- Poziționarea site-ului tău în căutări se îmbunătățește;
- Clienții tăi te găsesc mai ușor pe online;
- Google îți consideră firma de încredere;
- Clienții tăi își fac o imagine mai credibilă despre afacerea ta.
Știm bine cât este de esențial să ai un profil pe Google My Business, în special pentru afacerile care-și doresc să atragă „intenția de căutare” locală. Dacă ai avea un restaurant de exemplu, sau administrezi o clinică stomatologică, sau o pizzerie: ar fi o pierdere, dacă punctul tău de lucru nu ar apărea pe Google Maps atunci când clienții tăi îl caută, nu crezi?

Local SEO: ce înseamnă?
Mulți utilizatori folosesc Căutarea, agenda telefonică (mai multe detalii aici) și Hărțile de pe Google pentru a găsi activitățile locale din jurul lor și pentru a obține indicații stradale sau alte informații utile, cum ar fi numere de telefon, servicii/produse oferite și programul de lucru. Pentru aceste căutări, profilul Compania mea pe Google este în prezent unul dintre cele mai eficiente instrumente de SEO Local (optimizare pe motoarele de căutare la nivel local).
Compania mea pe Google: cât costă înregistrarea?
Înregistrarea în Google My Business este gratuită.
Oricine își poate înregistra și verifica afacerea locală (atât timp cât respectă politica Google), își poate menține profilul actualizat și poate posta fără a plăti.
Vreau să clarific un aspect, deoarece mulți confundă Compania mea pe Google cu Google Ads.
Google Ads este instrumentul pentru publicitate plătită care îți permite să adaugi anunțuri în partea de sus a ecranului; Compania mea pe Google este profilul firmei care apare în partea dreaptă a ecranului, când cineva caută firma ta în motorul de căutare.
Din acest motiv este fundamental să creăm profilul afacerii locale pe Google My Business într-un mod profesional.
Verificări preliminare înainte de a crea un profil în Compania mea pe Google
Înainte de a te înregistra pe Google My Business, verifică dacă motorul de căutare nu are deja un profil al afacerii tale în baza lui de date.
Așa este: poate unul dintre colaboratorii tăi sau o agenție cu care ai lucrat sau chiar Google, ar fi putut crea profilul firmei tale, uneori fără ca tu să știi absolut nimic. Nu te panica: se întâmplă des, mai ales firmelor care sunt prezente online prin campanii publicitare sau au datele de contact adăugate pe internet. De exemplu, multe agenții care se ocupă de ADS online creează (aproape automat) conturi de companie pentru clienții lor; ceea ce trebuie să faci este să revendici acel profil de afacere. Google îți trimite un plic cu un cod la adresa locației tale sau va încerca să te contacteze telefonic.
Dacă, pe de altă parte, profilul a fost deja revendicat de către altcineva, solicitarea va fi transmisă la adresa de e-mail a actualului proprietar. Aceasta înseamnă că de foarte multe ori nu mai poți face nimic până când proprietarul adresei de e-mail nu confirmă și acceptă cererea ta.

Cum să înscrii afacerea ta pe Google My Business (Compania mea pe Google): mini-ghid
Dacă nu ai deja un profil înregistrat de Compania mea pe Google…
În primul rând, trebuie să te conectezi la contul firmei tale de Google. Acum că te-ai conectat la contul de Google, deschide pagina de pe Google de aici: click pe „Gestionează acum” în colțul din dreapta sus și adaugă detaliile firmei tale.
Google îți spune că profilul trebuie verificat; verificarea are loc de obicei în maxim 14 zile, prin trimiterea unei cărți poștale.
Completează toate informațiile principale referitoare la afacerea ta locală: adresa, programul de lucru, numărul de telefon, site-ul web. Compania mea pe Google îți permite, de asemenea, să adaugi o scurtă descriere a principalelor servicii/produse pe care le oferi, plus posibilitatea de a indica categoria sau sectorul merceologic din care faci parte. (Aici găsești mai multe detalii.)
Alegerea categoriei potrivită este esențială pentru o indexare corectă pe motoarele de căutare, așa că alege bine.
Deasemenea, Compania mea pe Google îți oferă posibilitatea de a adăuga imagini: logo-ul afacerii tale, punctul de lucru din interior și din exterior, echipa, etc. Selectează atent fotografiile care descriu cât mai bine cine ești și ce faci.
Nu uita să actualizezi frecvent aceste informații de bază: dacă programul de lucru se modifică de exemplu, poate fi foarte enervant pentru clienții tăi să nu găsească această informație.
Adăugarea datelor și verificarea nu este suficientă. Partea “neplăcută" a profilului Compania mea pe Google.
Din păcate, verificarea profilului nu este suficientă pentru a putea sta liniștiți. Chiar dacă ai mai adăugat aceste date, unele informații despre afacerea ta se pot modifica. Google adună informații despre afacerile locale din 4 surse: cele pe care le oferi tu, cele pe care le găsește pe site-ul tău, informații de la clienții care folosesc serviciile Google și surse externe (cum ar fi profilurile de pe rețelele sociale).
Să luăm de exemplu „utilizatorii”: asta înseamnă că oricine poate sugera modificări sau încarca poze în profilul afacerii tale. Poate fi un lucru bun, dar poate fi și un lucru negativ. Pot exista, de exemplu, concurenți sau hateri care se amuză prin modificarea datelor unei afaceri pe Google My Business.
Cum te poți proteja? Singura soluție este să verifici periodic profilul afacerii tale.
Compania mea pe Google creează un spațiu online (mini-site gratuit) pentru afacerea ta.
Atenție: în timpul configurării profilului, este posibil să-ți publici din greșeală propriul spațiu web/site online, asociat cu profilul de Compania mea pe Google. Da, ai înțeles bine: Google însuși „aproape” îți creează singur un site web pentru afacerea ta folosind informațiile introduse în profil. O veste bună (pentru cine nu are deja unul), cu excepția faptului că site-ul este un model standardizat, foarte neprofesionist și care înlocuiește site-ul tău original atunci când clientul îți vizualizează profilul de Compania mea pe Google.
Nu-ți fă griji: dacă ai creat această pagină web din greșeală, o poți șterge oricând și poți adăuga adresa URL a site-ului tău în profilul companiei.
Acum că profilul afacerii tale pe Google My Business (Compania mea pe Google)este gata, nu-ți rămâne decât să-l utilizezi. Cum?
Recenzii pe contul de Google My Business (Compania mea pe Google)
Recenziile de pe Google My Business sunt foarte importante. Acestea sunt afișate lângă profilul afacerii tale în Maps și în Motorul de căutare. Sunt un factor determinant în alegerile utilizatorului și influențează algoritmul de afișări al lui Google.
Numai afacerile care au profilul verificat pe Google My Business (Compania mea pe Google) pot răspunde la recenzii. Poți (și într-adevăr, trebuie!) să-ți inviți clienții să lase o recenzie pentru a-ți susține afacerea. Nu uita niciodată să monitorizezi cu atenție actualizările: răspunde recenziilor pe care le primești mulțumindu-le și raportează-le pe cele false.
Postare în contul de Google My Business (Compania mea pe Google)
Creează o postare în contul de Google My Business
Da, chiar și din Compania mea pe Google este posibil să publici postări. Sugestia noastră: creează noi postări la un interval de 10-15 zile între ele, pentru a le prezenta clienților tăi conținut actualizat în mod constant. Acest aspect poate fi util, mai ales din perspectiva SEO.
Cum se creează o postare din Compania mea pe Google?
- Click pe meniul din stânga pe Postări;
- Adaugă imaginea și textul;
- Previzualizează postarea și, dacă ești mulțumit, click pe „Publică”.
După cum am menționat deja la începutul acestui articol, de fapt, nu este vorba doar de a fi de încredere în ochii clienților, ci și ai lui Google: motorul de căutare are întotdeauna tendința de a recompensa afacerile care au creat, editat și monitorizat profilul în optică SEO. Acesta este motivul pentru care este important să fii prezent pe Google My Business, indiferent de afacerea locală pe care o deții.
Ai nevoie de suport pentru a fii de găsit pe Google de clienții tăi?
Înregistrarea pe Google My Business nu este dificilă, dar dacă operațiunea nu se face corect de la început până la sfârșit, pot apărea probleme neplăcute.
Când creăm un site pentru un client, oferim gratuit deschiderea și setarea inițială a profilului de Compania mea pe Google.

Compania mea pe Google și Local Strategy
Local Strategy este agenția de marketing online specializată în promovarea afacerilor locale. Compania mea pe Google este un instrument online fundamental pentru a îmbunătăți vizibilitatea firmelor locale, ajutându-le să fie găsite în căutările clienților în online.
Dacă ai nevoie de suport pentru a-ți înregistra profilul companiei pe Google My Business sau dacă ai dificultăți în a-l gestiona, contactează-ne ACUM pentru că avem o ofertă avantajoasă.