Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
Aplicația “Telefon de la Google” pentru Android și utilitatea acesteia în promovarea afacerilor locale
Aplicația “Telefon de la Google” pentru Android și utilitatea acesteia în promovarea afacerilor locale
Multe smartphone-uri cu sistemul de operare Android sunt echipate implicit cu aplicația care în România se numește Telefon de la Google (Phone by Google în engleză) pe lângă funcția principală de agendă telefonică, ne oferă posibilitatea să căutăm locuri sau afaceri locale din apropiere. Partea care ne interesează: este foarte utilă în promovarea afacerilor locale!
Această aplicație este preinstalată pe multe dispozitive Android (la data scrierii acestui articol, Play Store spune că este instalată pe mai mult de un miliard de dispozitive).

Aplicația Google Phone pentru apeluri telefonice și promovarea afacerilor locale
Aplicația Google Phone pentru promovarea afacerilor locale este disponibilă și în Magazinul Play și, dacă nu este deja preinstalată, o poți descărca (de aici) și activa pe dispozitivul tău (dacă nu o găsești este posibil ca telefonul să nu fie compatibil).
Aplicația îndeplinește în principal funcția de a conecta utilizatorii prin telefon și oferă alte funcții personalizate, cum ar fi, de exemplu: Protecție antispam, identificarea apelantului și multe altele.
“Cu ajutorul aplicației Telefon, luați ușor legătura cu familia și prietenii, blocați apelanții spam și știți cine vă sună înainte să răspundeți. Totul cu un design simplu și intuitiv.” sursa: magazin play
Dar funcția care, din punct de vedere al promovarii afacerilor locale, iese cel mai mult în evidență este posibilitatea de a căuta, de a intra în contact și de a suna direct firmele din apropiere.
De exemplu, dacă scriem cuvântul „restaurant”, aplicația va afișa restaurantele din apropiere chiar dacă nu au fost salvate în memoria telefonului, așa cum se poate vedea în imaginea următoare.

Exemplu de căutare a unei afaceri locale în aplicația Google Phone.
La un click pe unul dintre rezultatele din listă, se deschide profil de contact al activității selectate, care prezintă în mod vizibil îndemnul de a contacta imediat activitatea sau de a solicita indicații de orientare.
Dacă alegem să dăm click pe pictograma video se deschide Google Duo, iar la apăsarea simbolului de Indicații se deschide Google Maps pregătit pentru navigație.

Profilul de contact a unei companii locale din aplicația Google Phone.
Ciudată este prezența link-ului către Google Plus, care nu mai există.
Această aplicație folosește poziția smartphone-ului pentru a găsi și a afișa informații despre locurile sau firmele din apropiere. Din acest motiv, va trebui să acordăm aplicației Google Phone acces la funcția de localizare.
Identificarea numărului de apel: argumente pro și contra.
Una dintre caracteristicile aplicației este identificarea numărului apelat sau apelant. În sensul că dacă introducem un număr, sau dacă primim apeluri de la un număr care nu se află în agenda noastră, aplicația îl asociază cu profilul de Google My Business (Compania Mea pe Google) și afișează aceste informații pe ecran.
Odată ce apelul a fost primit, este, de asemenea, posibil să lăsăm feedback despre ID-ul apelantului, ajutând Google să îmbunătățească informațiile.

Așa că acordați atenție utilizării numerelor de telefon personale adaugate în contul de Google My Business, ar putea exista efecte nedorite. De exemplu, dacă suni pe cineva din motive personale, iar această persoană are un telefon mobil cu aplicația în cauză, va putea vedea pe ecran datele de activitate din profilul de pe Google, în primul rând numele.
Sau dacă profilul nu este actualizat, va vedea date învechite sau incorecte.
Pe de altă parte, acest instrument pentru promovarea afacerilor locale, încă o altă componentă a ecosistemului uriaș al Google, îți permite să te faci cunoscut imediat și într-un mod mai eficient, cu condiția ca profilul GMB să fie gestionat cât mai eficient.
Potențial și avantaje pentru promovarea afacerilor locale
Pentru promovarea afacerilor locale: precum magazine, restaurante, cabinete și multe altele activități, aceasta este o oportunitate suplimentară de fructificat pentru a fi vizibile chiar și printre contactele din agendă utilizatorilor. Aici am descris cum poți promova o afacere locală
Această aplicație nu înlocuiește sistemul Google Maps ci este un alt canal de promovare a afacerilor locale, deja integrat în smartphone-ul clienților potențiali. Este o altă modalitate de a găsi imediat și de a intra în contact cu o anumită afacere locală datorită îndemnurilor disponibile pe profilul de contact.
Toate informațiile de contact pentru companiile locale provin din conturile de Google My Business (Compania Mea Google). Aici găsești mai multe informații. De aceea este esențial ca o afacere locală să fie prezentă pe Google în cel mai optim mod posibil.
Ecosistemul Google este imens, iar firma noastră (prin profilul de GMB) poate apărea în locurile în care nici nu ne gândeam, dar întotdeauna când este nevoie!
Dacă ai nevoie de ajutor pentru a găsi noi clienți și a-ți amplifica prezența pe ecosistemul de la Google prin promovarea afacerilor locale, nu ezita să ne contactezi.